آشنایی با الگریتم پاندا

الگریتم پاندا

آشنایی با الگریتم پاندا

موتور جستجوی گوگل پس از متوجه شدن از سایت هایی که با محتوای بی کیفیت و تکراری و سایت هایی که از تبلیغات سنگین و سئو سیاه استفاده می کردند برای جلوگیری از روند چنین سایت هایی در سال 2011 به شکل پنهانی از الگریتمی که برای مجازات این گونه وب سایت ها ایجاد نموده بود در موتور جستجوی خود رو نمایی کرد. اسم این الگریتم ،الگریتم پاندا نام داشت.که نتایج گوگل را در آن سال ها با تغییرات بسیار زیادی روبه رو کرد و زنگ خطر جدی برای سایت های بی کیفیت و متقلب بود.از این رو هزاران مالک وب سایت شاهد افت و نزول سایت خود در رده های برتر گوگل شدند و از طرفی سایت هایی با محتوای با کیفیت در راس رده بندی های گوگل قرار گرفت.

آشنایی با الگریتم پاندا گوگل

 

 

فاکتور های تاثیر گذار الگریتم پاندا جهت تایین سایت با کیفیت:

الگریتم پاندا جهت سئو سایت دارای فاکتور های بسیار زیادی بوده که در زیر به چندی از این فاکتور ها اشاره خواهیم نمود.به گفته مدیر اسپم گوگل آقای مت کاتس الگریتم ها وفاکتور های گوگل به دلیل سو استفاده های کاربران فاش نخواهند شد . از این رو فاکتور هایی که به مرور زمان با بروز رسانی های موتور جستجوی گوگل بر الگریتم پاندا صورت گرفته در زیر مشاهده می کنید.

 1) مدت زمانی که کاربران روی سایت شما سپری می کنند چقدر است؟این فاکتور همان میزان فرار یا Bounce Rate می باشد در رابطه با این موضوع می توانید مقاله Bounce Rate یا میزانفرار را مطالعه نمایید.

میزان فرار کاربران


2) سایت شما چه نوع لینک هایی به سایت های دیگر داده است؟و چه تعداد لینک بر روی سایت شما قرار گرفته است؟

تبادل لینک


3) آیا کد نویسی سایت شما به صورت (clean code) یا کدنویسی تمیز انجام شده است؟آیا از لینک های مخرب یا پنهان در سایت استفاده نموده اید؟در این فاکتور باید دقت داشته باشید که در کد نویسی سایت خود از متاتگ ها به درستی استفاده کنید و در سئو داخلی سایت خود از سئو کلاه سیاه استفاده ننمایید

کد نویسی تمیز


4) بازدید از سایت شما به نسبت عبارات های کلیدی رنگ شده شما از گوگل چقدر است؟

میزان بازدید سایت


 

5) از نظر جغرافیایی سایت شما در کجا واقع شده است؟آیا دارای آدرس فیزیکی یا شماره تماس است؟

موقعیت جغرافیایی سایت


6) چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند؟چه نوع و تعداد لینک ها چقدر است؟در این فاکتور به غیر از تعداد لینک ها فاکتور مهم تر کیفیت لینک ها بوده هر چه لینک های با کیفیت تر بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت کنید بهتر و بیشتر در نتایج جستجو قرار خواهید گرفت.

تبادل لینک خارجی


7) طراحی وب سایت تا چه حد کاربر را جذب می کند؟آیا ساختار ارتباطی صفحات گمراه کننده نیست؟در این فاکتور جهت سئو ساخت خود باید تبادل لینک های داخلی را توجه داشته باشید.

طراحی وب سایت کاربر پسند


8) آیا در شبکه های اجتمایی فعالیت می کنید؟چه تعداد لینک در آنجا دارید؟امروزه موتور جستجوی گوگل برای بهینه سازی سایت ها به شبکه های اجتمایی اهمیت فراوانی می دهد و تمرکز فراوانی می کند.

بک لینک در شبکه اجتمایی


9) آیا در وب سایت خود از محتوای با کیفیت استفاده می کنید؟آیا دیگر وب سایت ها شما را به عنوان منبع محتوایی ارجاع می دهند؟یکی از شعار های مهم در موتور جستجوی گوگل در شاخه سئو سایت این است: ((محتوا پادشاه است))

محتوا پادشاه است


10) چه مقدار تبلیغات روی وب سایت شما وجود دارد؟ و جایگاه این تبلیغات در سایت شما کجاست؟

جایگاه تبلیغات در وب سایت


 

این  ها چندی از فاکتور های الگریتم پاندا موتور جستجوی گول بودند از این رو الگریتم پاندا را با نام پلیس خوب و الگریتم پنگوئن را به در مقاله ای که بعد با آن آشنا می شوید به عنوان پلیس بد شناخته می شوند.

 

0 دیدگاه(ها)
    گذاشتن یک دیدگاه

    Did You Like Our Works?

    Here is your content of the callout box lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa.