درمورد الگریتم پاندا گوگل چه می دانید؟

آشنایی با الگریتم پاندا:

موتور جستجوی گوگل پس از متوجه شدن از سایت هایی که با محتوای بی کیفیت و تکراری و سایت هایی که از تبلیغات سنگین و سئو سیاه استفاده می کردند برای جلوگیری از روند چنین سایت هایی در سال ۲۰۱۱ به شکل پنهانی از الگریتمی که برای مجازات این گونه وب سایت ها ایجاد نموده بود در موتور جستجوی خود رو نمایی کرد. اسم این الگریتم ،الگریتم پاندا نام داشت. که نتایج گوگل را در آن سال ها با تغییرات بسیار زیادی روبه رو کرد و زنگ خطر جدی برای سایت های بی کیفیت و متقلب بود.از این رو هزاران مالک وب سایت شاهد افت و نزول سایت خود در رده های برتر گوگل شدند و از طرفی سایت هایی با محتوای با کیفیت در راس رده بندی های گوگل قرار گرفت.

فاکتور های تاثیر گذار الگریتم پاندا جهت تایین سایت با کیفیت :

الگریتم پاندا جهت سئو سایت دارای فاکتور های بسیار زیادی بوده که در زیر به چندی از این فاکتور ها اشاره خواهیم نمود.به گفته مدیر اسپم گوگل آقای مت کاتس الگریتم ها وفاکتور های گوگل به دلیل سو استفاده های کاربران فاش نخواهند شد . از این رو فاکتور هایی که به مرور زمان با بروز رسانی های موتور جستجوی گوگل بر الگریتم پاندا صورت گرفته در زیر مشاهده می کنید.

  • مدت زمانی که کاربران روی سایت شما سپری می کنند چقدر است؟این فاکتور همان میزان فرار یا Bounce Rate می باشد در رابطه با این موضوع می توانید مقاله Bounce Rate یا میزان فرار را مطالعه نمایید.
  • سایت شما چه نوع لینک هایی به سایت های دیگر داده است؟و چه تعداد لینک بر روی سایت شما قرار گرفته است؟
  • آیا کد نویسی سایت شما به صورت (clean code) یا کدنویسی تمیز انجام شده است؟آیا از لینک های مخرب یا پنهان در سایت استفاده نموده اید؟در این فاکتور باید دقت داشته باشید که در کد نویسی سایت خود از متاتگ ها به درستی استفاده کنید و در سئو داخلی سایت خود از سئو کلاه سیاه استفاده ننمایید
  • بازدید از سایت شما به نسبت عبارات های کلیدی رنگ شده شما از گوگل چقدر است؟
  • از نظر جغرافیایی سایت شما در کجا واقع شده است؟آیا دارای آدرس فیزیکی یا شماره تماس است؟
  • چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند؟چه نوع و تعداد لینک ها چقدر است؟در این فاکتور به غیر از تعداد لینک ها فاکتور مهم تر کیفیت لینک ها بوده هر چه لینک های با کیفیت تر بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت کنید بهتر و بیشتر در نتایج جستجو قرار خواهید گرفت.
  • طراحی وب سایت تا چه حد کاربر را جذب می کند؟آیا ساختار ارتباطی صفحات گمراه کننده نیست؟در این فاکتور جهت سئو ساخت خود باید تبادل لینک های داخلی را توجه داشته باشید.
  • آیا در شبکه های اجتمایی فعالیت می کنید؟چه تعداد لینک در آنجا دارید؟امروزه موتور جستجوی گوگل برای بهینه سازی سایت ها به شبکه های اجتمایی اهمیت فراوانی می دهد و تمرکز فراوانی می کند.
  • آیا در وب سایت خود از محتوای با کیفیت استفاده می کنید؟آیا دیگر وب سایت ها شما را به عنوان منبع محتوایی ارجاع می دهند؟یکی از شعار های مهم در موتور جستجوی گوگل در شاخه سئو سایت این است: ((محتوا پادشاه است))
  • چه مفدار تبلیغات روی وب سایت شما وجود دارد؟ و جایگاه این تبلیغات در سایت شما کجاست؟

این  ها چندی از فاکتور های الگریتم پاندا موتور جستجوی گول بودند از این رو الگریتم پاندا را با نام پلیس خوب و الگریتم پنگوئن را به در مقاله ای که بعد با آن آشنا می شوید به عنوان پلیس بد شناخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *