همه‌ی ما برای این که وب سایتمان در موتور های جست و جو به جایگاه های بهتری دست پیدا کند باید شروع به تولید محتوا کنیم اما سوال اینجاست که آیا بدون داشتن شناخت از کلمات کلیدی و عناوین برای تولید محتوا، می توانید استراتژی های مورد نظر خود را پیاده کنید؟ جواب این سوال خیر است، زیرا اگر از کلمات کلیدی در جایگاه خودشان استفاده نکنیم کسی محتوای شما را نمی بیند.

به طور کلی کلمات کلیدی از نظر ساختار به بخش های مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:

کلمات کلیدی از لحاظ طول و رقابت

کلمات کلیدی از لحاظ طول به 3 بخش زیر تقسیم می شوند

و جالب اینجاست که هر یک از این نوع از کلمات کلیدی دارای سختی و رقابت مختلفی هستند به عنوان مثال سختی کلمات شورت تیل بسیار زیاد است در ادامه به بررسی بیشتر این نوع از کلمات خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی لانگ تیل

این نوع از کلمات چهار یا پنچ سیلابی هستد که دارای رقابت بسیار کمی هستد و نرخ تبدیل بالایی در حوزه سایت های فروشگاهی دارند به عنوان مثال کاربری که کلمه (خرید تلویزیون) رو سرچ می کند هنوز تلویزیون خود را انتخاب نکرده است و به دنبال یک تلویزیون خوب است اما کاربری که کلمه (خرید تلویزیون au 7000 55 اینچ ) را سرچ می کند، تلویزیون خود را انتخاب کرده و به احتمال 80 درصد آن را خریداری خواهد کرد.

پس در نتیجه می توان گفت کار کردن روی کلمات لانگ تیل بسیار بهتر است و شما را زود تر به هدف خودتان یعنی افزایش بازدید و فروش می رساند. بهترین استراتژی برای استفاده از کلمات لانگ تیل این است  که از آن ها برای عناوین لانگ تیل استفاده کنید.

کلمات کلیدی شورت تیل

این نوع از کلمات یک یا دو سیلابی هستند که رقابت در آن ها بسیار زیاد بوده و گرفتن رتبه های خوب در این نوع از کلمات بسیار سخت است زیرا تمام رقبای شما در تلاش هستد در کلمه کلیدی اصلی رتبه یک را داشته باشند. مثل تک کلمه (ارز دیجیتال) یک کلمه کلیدی شورت تیل محسوب می شود.

این نوع از کلمات نرخ تبدیل بسیار پایینی داشته اما اگر رتبه های برتر این کلمات را برای خود کنید بازدید سایت شما افزایش می یابد. بهترین استراتژی برای کلمات کلیدی شورت تیل این است که از آن ها برای عنوان صفحات اصلی، لندینگ پیچ ها و دسته های استفاده کنید.

کلمات کلیدی مید تیل

این نوع از کلمات سه الی چهار سیلابی هستند، رقابت در این نوع از کلمات نیز نسبتا سخت است اما می توان با رقبای بزرگ رقابت کرد همچنین این نوع از کلمات نرخ تبدیل متوسطی دارند به عنوان مثال فردی که عبارت (خرید گوشی سامسونگ) را سرچ می کند، برند گوشی مورد نظر خود را انتخاب کرده است اما نمی داند کدام مدل را برای خرید باید انتخاب کند.

بهترین استراتژی و استفاده از کلمات کلیدی مید تیل این است که در عناوین سئو، عناوین زیر دسته ها و عناوین مقاله از آن استفاده کنید.

رابطه طول کلمات کلیدی با الگوریتم های رنک فایند